Torsdagen den 24 maj 2018 - Raseri
Den där Reparatören från Biltema, han som kommer dit en gång i veckan för att laga saker, ringde idag för att meddela att kompressorn inte går att laga. Nu hade jag två alternativ – att byta till en ny eller få pengarna tillbaka. Jag tror jag väljer att få pengarna tillbaka, inte för att jag inte behöver en kompressor med just de egenskaperna (när de fungerar), utan av princip.
Om en apparat man har köpt för den hiskeliga summan 579 kronor går sönder i tidig normal användning så tycker jag inte man ska bli nekad att byta till en ny fungerande vid reklamationstillfället och behöva vänta på reparation. Jag hade kunnat få återköp på den då och gått och tagit en ny och betalat den i kassan men det hade säkert blivit lite dålig stämning. Nu när jag äntligen får byta den defekta till en ny så ställer vi den naturliga frågan – varför fick jag inte det från början? (Svaret ”För att den kostade över 500 kronor” gills inte.)
Raseri!
Inga kommentarer...
Någon må ha läst detta.
Men ingen har kommenterat.
Bli den förste!
Leave a comment